Évente mintegy 8 millió csokimikulást értékesítenek hazánkban – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara friss körképéből. Cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű, cukormentes – széles a kínálat, de még mindig a klasszikus tejcsokis a legnépszerűbb.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Az adventi időszakhoz köthető „üreges csokoládé” Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel nyolcmillió darabot értékesítenek a hazai piacon. A közleményből kiderül, legalább évtizedes folyamat van mögöttünk, amikor is a fogyasztók inkább a minőségibb, drágább termékekre váltottak, ugyanakkor ez a folyamat az elmúlt egy-két év erőteljes inflációja miatt megtorpant. A csokimikulások iránti kereslet a hagyományos étcsokoládé/tejcsokoládé megoszlást követi, azaz inkább a tejcsokoládé a keresettebb, de az ét aránya növekszik.
A funkcionális, cukormentes, vegán és egyéb alternatív élelmiszerek iránti kereslet élénkülése is megmutatkozik. Továbbá – kis mennyiségben – készülnek például üregükben cukorkával töltött, vagy kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások.
- Sz-Sz-B megyei Sajtószolgálat -